اجاره هیلتی 16 کیلویی اجاره ابزارآلات ساختمانی اجاره هیلتی بتن کن چکش برقی اجاره بالابر اجاره کارواش اجاره میخکوب اینورتر شیاربر اجاره اره دیسکی اجاره فرز
اجاره هیلتی 30 کیلویی اجاره ابزارآلات ساختمانی اجاره هیلتی بتن کن چکش برقی اجاره بالابر اجاره کارواش اجاره میخکوب اینورتر شیاربر اجاره اره دیسکی اجاره فرز

تفاوت هیلتی و پیکور

امروزه برای انجام فعالیت‌های ساختمانی و صنعتی، ابزارآلات متنوعی ساخته شده‌است. هیلتی یا پیکور نیز جزء وسایلی هستند که امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی ساخته شده‌اند. ساختار این دو وسیله تقریبا شبیه به یکدیگر است. به همین دلیل بسیاری از افراد فرق پیکور و هیلتی را و کاربرد آن‌ها را نمی‌دانند. در این مقاله به بررسی تفاوت پیکور و هیلتی پرداخته و شما را کامل با این دو دستگاه آشنا می‌کنیم.
دستگاه هیلتی چیست؟

در گذشته از چکش‌های بزرگی برای تخریب سطح زمین استفاده می‌کردند. اما استفاده از این چکش بزرگ باعث آسیب به کارگران می‌شد. از طرفی تخرب زمین با این چکش‌های بزرگ، نیاز به زمان زیادی داشت. این دلایل باعث شد تا شرکتی به نام هیلتی در کشور کوچکی لیختن اشتاین فعالیت خود را آغاز کند. این شرکت اقدام به ساخت چکش های تخریب متفاوتی برای از بین بردن سازه ها کرد. این چکش‌های تخریبی با توجه به اسم شرکت، هیلتی نامگذاری شد. البته پس از هیلتی شرکت‌های دیگری نیز اقدام به ساخت چکش‌های تخریبی کردند. اما هیلتی بسیار محبوب شده و طرفدارن زیادی به خود اختصاص داده بود. در واقع هیلتی نام یک دستگاه به خصوص نیست. بلکه نام برندی است که چکش و مدل‌های مختلفی از دستگاه تخریب تولید و به بازار عرضه می‌کند.

هیلتی در کجا کاربرد دارد؟

قبل از آشنایی با پیکور و تفاوت پیکور و هیلتی، باید با کاربرد دستگاه هیلتی آشنا شویم. از هیلتی در زمینه خراب کردن دیوارهای بتنی و یا ایجاد حفره در این گونه دیوارها استفاده می‌شود. خصوصیت کوبشی در این دستگاه موجود است که این کار یعنی خراب کردن دیوارها را به راحتی انجام می‌دهد. توانایی هیلتی با توجه به وزن آن تعیین می‌شود. یعنی هر چه قدر که وزن هیلتی بیشتر باشد، نیرو و توان آن بیشتر خواهدبود. همچنین اگر وزن آن پایین‌تر باشد، نیروی خراب‌کردن سازه در هیلتی کاهش خواهدیافت. یکی از نقاط قوت دستگاه هیلتی، این است که هوا را آلوده نمی‌کند.

پیکور چیست؟

بعد از آشنایی با هیلتی، نوبت به معرفی دومین دستگاه یعنی پیکور می‌رسد. آشنایی با پیکور و هیلتی و کاربرد آن‌ها به شما کمک می‌کند تا متوجه فرق پیکور و هیلتی شوید. پیکورها جزء ابزارآلاتی هستند که به طور تخصصی برای انجام عملیات‌های متوسط تا سنگین تخریب در بازار به فروش می‌رسند. پیکورها براساس سایز بدنه و منبع تغذیه دسته بندی می‌شوند. پیکورها براساس سایز بدنه به سه مدل small، medium و big تقسیم می‌شوند. وزن پیکورها بالای کیلوگرم است. در نتیجه قدرت تخریب این دستگاه بالا بوده و به ما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری روند تخریب را انجام دهیم. در ادامه کاربرد پیکور را توضیح خواهیم داد.

کاربرد پیکور

با توجه به اینکه برای تخریب سازه‌های بتنی، سنگ و یا صخره نیز از پیکور استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد که روش‌های تخریب مانند انفجار، گوی تخریب و …. دیگر قابل استفاده نیست، از پیکور میتوان استفاده نمود. علاوه این دستگاه پیکور در خراب کردن آسفالت نیز کاربرد دارد. ” پیکور در انواع مختلفی نیز تولید می‌شود. باید بر اساس کاربرد، مدل مناسب را انتخاب نماییم. در ادامه انواع دستگاه پیکور را به شما معرفی کرده و کاربرد آن را بیان می‌کنیم.

انواع پیکور

در این بخش قصد داریم تا دستگاه‌های پیکور را که براساس منبع تغذیه دسته‌بندی شده‌اند را برای شما توضیح دهیم. پیکور هیدرولیکی: پیکور هیدرولیکی با فشار روغن کار می‌کند. این پیکور قدرت بسیار بالایی دارد. در نتیجه برای حفاری، خرد کردن سنگ، صخره و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیکور نیاز به برق ندارد. بنابراین در محل‌هایی که به برق دسترسی نداریم، استفاده از این پیکور پیشنهاد می‌شود. پیکور پنوماتیکی: این نوع پیکور به کمک فشار باد، کار می‌کند. به همین دلیل باید کمپرسور هوای متناسب خود را داشته باشد. این نوع پیکور امروزه جای خود را به نمونه برقی داده‌اند. پیکور برقی: پرکاربردترین نوع پیکور، نمونه برقی آن است. از آنجایی که این مدل پیکور با برق کار می‌کند، در نتیجه منبع تغذیه آن، برق شهری می‌باشد. قدرت تخریب پیکور برقی نسبت به هیدرولیکی کمتر است. اما از طرفی هزینه آن به دلیل عدم نیاز به کمپرسور، شیلنگ و سایر اتصالات نسبت به دو مدل قبلی کمتر است.

فرق پیکور یا هیلتی؟ کدام بهتر است؟

بعد از اطلاعات جامعی که درباره پیکور و هیلتی در اختیار شما قرار دادیم. نوبت به بررسی و بیان فرق پیکور و هیلتی می‌رسد. همانطور که گفتیم هیلتی یک برند است و شرکت آن تمام دستگاه‌های تخریب مانند پیکور، چکش تخریب و بتن کن را تولید می‌کند. به همین دلیل تفاوت این دو را نمیتوان به شکل واضحی بیان کرد. اما در هنگام خرید، حتما به جایی که میخواهید از دستگاه تخریب استفاده نمایید، توجه کنید. اگر مکانی که می‌خواهید تخریب کنید، نیاز به دقت بالایی دارد، پیشنهاد می‌شود از ابزارهای تخریب با قدرت کمتر از پیکور در برند هیلتی استفاده نمایید. دستگاه پیکور بهتر است برای تخریب‌های بزرگ که دقت زیادی نیاز ندارد، مورد استفاده قرار بگیرد.

چه نکاتی در هنگام استفاده از پیکور و هیلتی باید رعایت کنیم؟

بعد از آشنایی با فرق پیکور و هیلتی، قصد داریم تا نکات مهمی که در هنگام استفاده از این دو دستگاه باید رعایت کنید را برای شما توضیح دهیم.از آنجایی که استفاده این دو دستگاه جزء دستگاه‌های پرخطر هستند، حتما نکات گفته شده را مطالعه نمایید و در هنگام استفاده آن‌ها را در نظر داشته باشید. زمانی که هوشیار نیستید، مانند مواقعی که خواب‌آلود هستید، به هیچ عنوان از پیکور یا هیلتی استفاده نکنید. در مواقعی که می‌خواهید با پیکور و هیلتی کار کنید، حتما از لباس ایمنی استفاده کرده و تجهیزات ایمنی مانند عینک و کلاه، کفش، دستکش و… استفاده کنید. هیلتی و پیکور را در معرض باران و خیسی قرار ندهید. در هنگام کار با هیلتی و پیکور، از کشیدن سیگار و دخانیات اجتناب کنید. مواظبت از هیلتی و پیکور بسیار مهم می‌باشد. یکی از نکات مهم برای نگهداری این دستگاه‌ها این است که آن را در مکانی قرار ندهید که کودکان و سایر افراد غیر متخصص به آن دسترسی داشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی فرق پیکور و هیلتی پرداختیم. در واقع تفاوتی میان پیکور و هیلتی وجود ندارد. و هیلتی تنها برند سازنده دستگاه‌های تخریب است که به دلیل محبوبیت زیاد آن،دستگاه‌های تخریب با آن نام شناخته می‌شوند. در نتیجه هیلتی یک دستگاه مخصوص و جدایی نیست و منظور از هیلتی، برند دستگاه می‌باشد. اما به طور کل استفاده از پیکور زمانی مناسب است که قصد تخریب با دقت کمتری داشته باشیم. اما برای تخریب جاهایی که زیر آن لوله گاز یا آب وجود دارد، بهتر است از دستگاه‌هایی با قدرت پایین‌تر اما دقت بیشتر از برندهایی مانند هیلتی استفاده شود.

برای راهنمایی بهتر می توانید با تیم ابزارتخریب تماس گرفته و بهترین دستگاهها را متناسب با فعالیت خود تهیه نمایید.